آهن در عصر مدرن

آهن در عصر مدرن

وبلاگ
 13 اکتبر 2016 Gernando Di Curzio 0 نظر
عصر مدرن آهن همان چیزی است که امروزه ادامه دارد و با عناصر زیر مشخص می شود:

تولید عظیم آهن و فولاد با هزینه کم؛
بهبود کیفی عالی آهن و آلیاژهای آن که ویژگیهای آن را تا حد زیادی بهبود بخشیده و آنها را برای متنوع ترین کاربردها مناسب می سازد.
گسترش استفاده از آهن به عنوان مصالح ساختمانی در ساخت و سازها ، در جاده ها (پل ها ، جاده ها ، تونل ها ، تونل ها) ، در ساخت وسایل سنتی حمل و نقل (اتومبیل ، کامیون ، راه آهن ، کشتی) ، در کارهای هیدرولیک (قنات ها ) و در مدرن ترین حمل و نقل (خطوط لوله نفت ، خطوط لوله گاز ، لوله های معدنی ، برنامه ریزی برای خطوط برق) ، در معادن ، در زندگی خانگی (لوازم خانگی ، رادیاتورها ، سیستم های گرمایشی ، دروازه ها ، نرده ها ، اجاق گاز ، کارد و چنگال ، گلدان و تابه ، قوطی قلع ، مخازن برای حمام ، لوله های مختلف ، مبلمان فلزی) ، در ساخت مخازن ذخیره سازی ، ماشین آلات صنعت و کشاورزی.
برای درک بهتر اهمیت آهن در زندگی مدرن ، باید کاربردهای اصلی آن را مرور کنیم.

در دو قرن اخیر آهن (و آلیاژهای آن) از مواد گرانبها و بسیار کمیاب به عنوان ماده اصلی برای توسعه و زندگی تمدن مدرن بدل شده و هنوز هم است. در جدول زیر تخمین هایی از تولید جهانی این فلز از سال 1860 تا 1980 نشان داده شده است.


تولید جهانی آهن (میلیون ها تن)
سال چدن یا چدن خرد شده استیل
1860 13 0.1-0.2
1900 40 28-29
1950 134 189
1979 521 747
1982 - 659
به عنوان تاریخ شروع این عصر آهن مدرن ، می توانیم سال 1778 را بگیریم ، سالی که در آن پل بر فراز رودخانه Severn در Coalbrookrookdale ساخته شد ، اولین سازه بزرگ چدن ، است که توسط داربی ابراهیم سوم (1750-1791) ساخته و ساخته شده است. ابراهیم دوم و نوه داربی ابراهیم اول ، یک سلسله مراتب از متالورژیست ها و آهنگران انگلیس.
378.5 تن چدن و ​​3 ماه کار طول کشید. همه چیز فقط 6000 پوند قیمت دارد ، هزینه ای بسیار پایین حتی در مقایسه با آن زمان ها و نسبت به سایر مواد کاملاً رقابتی است.

انقلاب صنعتی دنیا و روش زندگی بسیار ریشه ای تر از دو یا سه هزاره تاریخ را تغییر داده است. از آن زمان ، تولید و مصرف آهن همچنان رو به رشد بوده است و شاید گسترش صنعت فولاد عامل اصلی در توسعه صنعتی قرن گذشته بوده است.

به گفته برخی مورخان ، کاهش هزینه آهن و فولاد ، بهبود کیفی آنها و امکان تولید انبوه آنها ، در دو قرن اخیر حتی می تواند مهمترین عناصر در تاریخ بشریت به حساب آید.

استفاده از آهن در ساخت و سازها و جاده ها

وبلاگ
 17 اکتبر 2016 Gernando Di Curzio 0 نظر
ایده استفاده از آهن در ساخت و سازها مطمئناً اخیر نیست. در آگریجنتو در قرن 5 قبل از میلاد معماران یونانی قبلاً از میله های آهنی به عنوان تقویت در سازه های مختلف معماری استفاده می کردند. در همان قرن در آتن ، معمار Mnesicle در ساخت پروپیله ، درب بزرگ آکروپولیس ، از میله های آهنی که برای تقویت آن استفاده کرده بود در شیارهای مرمر استفاده کرد.

از میله های آهنی و زنجیر گاه به گاه برای حفظ آثار جسورانه معماری در هزاره های بعدی استفاده شده است: مشهورترین نمونه ها مطمئناً در گنبد معروف سنت صوفیه در قسطنطنیه (امروز استانبول) از قرن ششم و در گنبد سنت است. Pietro در رم ، ساخته شده توسط میکل آنژ در قرن شانزدهم. اما تا زمان انقلاب صنعتی ، یعنی تا زمانی که آهن در مقادیر زیاد و با قیمت های مناسب پایین در دسترس نباشد ، نمی توان این تجربیات را تعمیم داد.

اختراع بتن مسلح امکان تحول بنیادین در شهرهای معاصر را فراهم کرده است.


اما این تنها بخشی از آهن و فولاد است که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. قبلاً در قرن گذشته خود را تأسیس كرده بود و بیشتر و بیشتر میدان را در دست گرفته بود ، بنایی كه برای سازه های خود تقریباً از فولاد استفاده می كند: ساخت و سازهایی كه همه آنها بر پایه تیرها و میله ها ، لوله های گرد و شکل ، ورق های مختلف ساخته شده است. بنابراین بسیاری از ساختمانهای صنعتی مدرن ، برای دفاتر اما همچنین مسکونی ، تقریباً همه از فولاد ساخته شده اند.

فولاد به عنصر اصلی نه تنها در ساخت و ساز ، بلکه به طور کلی در ساخت و ساز نیز تبدیل شده است: فقط به سدهای نیروگاههای آبی ، سکوهای بزرگ دریایی برای استخراج نفت و گاز از کف دریا ، به دریا فکر کنید. راههای هوایی ، پل های جاده ای و ریلی ، به مخازن بزرگ ذخیره نفت ، بنزین و سایر مواد مخدر.

در مورد جاده های ارتباطی ، سمبل استفاده بسیار زیاد از فولاد ، پل بزرگ Forth (Bridge over the Forth) در انگلیس است که در سال 1890 توسط بنیامین بیکر (1840-1907) ساخته شد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.